This year SabriScan celebrates its 20th anniversary. Story began in 1998. All the way from the beginning, the centre of the story has been, world-class OPEX-Lean excellency and internationalization. In the early years growth was accelerated by the mobile phone industry. In 2004 company gained strong foothold in automotive lighting industry by acquisition of Hella lighting mould tool production in Salo, Finland. The first foreign office was opened at 2005 in China. After surviving from 2008 financial crisis company has continued its internationalization and opened subsidiary company in Romania at 2014 followed by subsidiary company in India at 2016.
Today SabriScan’s main area of expertise is demanding optical moulds for automotive industry and other technical moulds. The business is growing steadily. The strategy of the company is focused on international growth, establishing new maintenance/manufacturing units and, now at the end of 2018, the comprehensive digitalization of operations. The purpose of the digitalization project in a growing company is to have a solid customer interface, common internal operating models, improved cost efficiency and transparency of operations anywhere in the world. In financial department, operational transparency has been completed earlier. In this year, company has worked to digitalize sales, production and project management. The background for digitalizing production and project management has been detailed LEAN – operation model that has been tested for the last 3 years. After careful and methodical analysis of international automotive industry demands, requirements and feedbacks, in the beginning of 2019 SabriScan will go step by step towards digital tools. With the help of these tools’ customers can get an overview of real-time status of their ongoing projects from anywhere in the world. Digital tools will increase the productivity of supply chain and accelerate projects lead time. Sub-suppliers and other relevant stakeholders will also have real-time connection to SabriScan system. Digitalization of sales has been developed in last few years by using LEAN – methods and this year it has been introduced simultaneously worldwide. Pipeline thinking, people involving, transparency and proactivity allows us to implement our strategy and increase sales steadily. “With the digitalization of sales and systematic pipeline thinking, we are cruising on our defined growth path, hitting mile stone after milestone, supported by multiplied real-time open offer base” Said Jari Kokkonen, CEO of SabriScan. More information: Jari Kokkonen Managing Director, CEO +358 40 514 6046 jari.kokkonen [at] sabriscan.fi SabriScan Oy Tehdaskylänkatu 11 FI-11710 RIIHIMÄKI +358 19 760 220 info [at] sabriscan.fi
0 Comments
Alihankintamessut ovat tältä vuodelta ohi. Messuilla vieraili kolmen päivän aikana yli 17 000 messuvierasta.
Tapahtuma vietti 30 – vuotisjuhlavuottaan ja esittelijöitä oli saapunut paikalle 20 maasta. Messujen teemana tänä vuonna oli tuottavuus, lisäksi messuilla esiteltiin laajasti tulevaisuuden älykästä teollisuutta. Messut olivat onnistuneet ja oli ilo nähdä teitä osastollamme. Odotamme innolla, että pääsemme kehittämään liiketoimintaa kanssanne. Kiitos kaikille osastollamme vierailleille! SabriScan juhlii tänä vuonna 20-vuotista taivaltaan. Tarina, jonka keskiössä on alkumetreiltä asti ollut maailmanluokan OPEX-LEAN osaaminen ja kansainvälistyminen, alkoi vuonna 1998. Alkuvuosina kasvua siivitti matkapuhelinsektori. 2004 tehdyn yritysoston avulla yritys sai vahvan jalansijan ajoneuvoteollisuuden valaisinliiketoimintaan. Ensimmäinen ulkomaankonttori avattiin 2005 Kiinassa. 2008 finanssikriisistä selviydyttyä yritys jatkoi kansainvälistymistään ja avasi 2014 huoltoyksikön Romaniaan ja 2016 Intiaan. Tänä päivänä SabriScanin tärkeimpänä osaamisalueena on vaativat ajoneuvoteollisuuden optiset muotit ja muut tekniset muotit. Liiketoiminta on vahvassa kasvussa. Strategian keskiössä on kansainvälinen kasvu, uusien huolto-/valmistusyksikköjen perustaminen, ja erityisesti nyt vuoden 2018 lopulla, toiminnan kokonaisvaltainen digitalisointi.
Digitalisointiprojektin tarkoituksena on toiminnan ja toimipaikkojen määrän kasvaessa, että yhtiöllä on käytössä yhtenäinen asiakasrajapinta, samat sisäiset toimintamallit, parempi kustannustehokkuus ja toimintojen läpinäkyvyys missä päin maapalloa tahansa. Taloushallinnon osalta läpinäkyvyys on viety loppuun aikaisemmin. Tänä vuonna töitä on tehty tuotannon, projektoinnin ja myynnin digitalisoimiseksi. Tuotannon ja projektoinnin digitalisoinnin taustalla on mallinnettu yksityiskohtainen LEAN-toimintamalli, jota on testattu viimeiset 3 vuotta. Kansainvälisen autoteollisuuden vaatimukset ovat vyörytetty sisään ja nyt vuoden 2019 alussa SabriScan ottaa käyttöön asteittain digitaaliset työkalut. Työkalujen avulla asiakkaalla on reaaliaikainen näkymä omiin projekteihinsa missä päin maailmaa tahansa. Digitaaliset työkalut lisäävät toimitusketjun tuottavuutta ja nopeuttavat projektien läpimenoaikaa. Muottiprojekteissa, alihankkijoilla ja muilla relevanteilla sidosryhmillä on suora reaaliaikainen yhteys SabriScanin järjestelmään. Myynnin digitalisointi on kehitetty LEAN-menetelmin viimeiset vuodet ja tänä vuonna se on ajettu sisään simultaanisti kaikkialla maailmassa. Pipeline-ajattelu, kaikkien osallistuminen, läpinäkyvyys ja proaktiivisuus mahdollistavat vahvan myynnin kasvun ja kasvustrategian toteuttamisen. “Myynnin digitalisoinnin ja pitkäjänteisen ja systemaattisen pipeline-ajattelun avittamina olemme vahvasti määrittämällämme kasvustrategiapolulla ja saavuttamassa 10M€ group tason myyntiä. Reaaliaikainen tarjouskantamme oli tänään aamulla lähes 40M€.”, kertoo SabriScanin toimitusjohtaja Jari Kokkonen. Business Finland, Finnpartnership ja Finnvera ovat SabriScanin tukena globaalin kasvun edistämisessä. Partnereiden rahoituksen avulla yritys pystyy kiihdyttämään kasvuhankkeitaan Suomessa ja muilla erittäin nopeasti kasvavilla kehittyvillä markkinoilla, joista Romaniassa, Intiassa ja Kiinassa yrityksellä on jo vahva jalansija. Digitalisointiprojektin ohella rahoitusta käytetään uusien kehittyvien alueiden tutkimiseen ja toimipisteiden perustamiseen. Lisätietoja kasvustrategiasta ja digitalisointiprojektista antaa: Jari Kokkonen Toimitusjohtaja, CEO +358 40 514 6046 jari.kokkonen [at] SabriScan.fi Yhtiön yhteystiedot ovat: SabriScan Oy Tehdaskylänkatu 11 FI-11710 Riihimäki +358 19 760 220 info [at] SabriScan.fi |
AuthorJulkaisemme tässä ajankohtaisia asioita. Archives
January 2022
Categories
All
|